39-ото издание на най-голямото българско автомобилно състезание се проведе между 11 и 13 юли, като общо 52 екипажа взеха участие в скоростните надбягвания. Сред участниците освен наши сънародници имаше и пилоти от Турция, Румъния, Сърбия, Полша, Унгария и Италия. Христо Геров пък отново бе със своя навигатор – варненецът Марин Костадинов. Както писахме и преди, двамата се състезават в клас N3, а автомобилът им “Рено Клио” е специално предоставен на младия пирдопски талант от известния български състезател и републикански шампион Радослав Козлеков.
Надпреварата
В следващия етап – “Магистралата”, младият пилот отново показал класа и пак бил първи. Оттук нататък до края на първия състезателен ден Ицо имал още четири отсечки, след които неизменно бил в топ 3 на финиширалите.
През втория ден проблемите продължили, като още в първия е
Преднината на местния пилот пък била повече от осем минути, затова двамата с Марин Костадинов довършили оставащите отсечки спокойно и напълно заслужено се наредили първи в класирането. Интересното е, че при една от тези отсечки се появил проблем и в скоростната кутия на „Рено”-то, като до отстраняването му от механиците то можело да се движи само на четвърта скорост.
„Победата е още по-впечатляваща имайки предвид класата на победените от мен пилоти”
Сред които несъмнено е и титлата от национални рали шампионат. В него Ицо към момента е на второ място във временното класиране и, макар и пълен дебютант, вече е сериозен претендент за шампионската купа този сезон. Всъщност броени седмици преди триумфа си във Боровец, наследникът на 11-кратния републикански шампион Илия Геров финишира втори в своя клас на рали “Хеброс” във Пловдив, както и пети в генералното класиране. Сега от пирдопския щаб се готвят за рали „Шумен”, което ще бъде в началото на август, а амбициите вече са само и единствено за победа в него.
Що се отнася до генералното класиране на рали „България”, то бе успешно не само за Средногорието, но и за страната ни като цяло. За трети път в неговата история то бе спечелено от българин – след Илия Чубриков през 1971 г. и Димитър Илиев през 2007 г., този път шампион стана екипажът Крум Дончев и Стойко Вълчев с Пежо 207 S2000. Тазгодишното състезание бе и предварителен тест за организаторите, който трябваше да послужи пред ФИА за да покаже до каква степен ралито отговаря на претенциите за кандидатурата на България по приемането на кръг от Световния рали шампионат (WRC) от 2010 г.
2 коментара:
Spored men tova e 4ovek, koito teparva 6te ni smaiva vse pove4e sas svoite postijeniq.
Samo bix kazalala prodaljavai v sa6tiq dux.
Публикуване на коментар