Младият средногорски пилот Христо Геров, участващ за първа година в националния рали-шампионат, записа най-силното си представяне до момента. И то на най-престижното състезание – рали “България”, което вече от няколко години се провежда в курорта “Боровец”. 23-годишният пирдопчанин заедно със своя навигатор се нареди 15-и в генералното класиране и първи в своя клас, с което привлече погледите на цялата автомобилна общност в страната. А и в Европа, тъй като надпреварата бе и кръг от първенството на “Стария континент”. На второ място след Ицо остана Костадин Тошев, като двамата бяха и единствените финиширали в клас N3.
39-ото издание на най-голямото българско автомобилно състезание се проведе между 11 и 13 юли, като общо 52 екипажа взеха участие в скоростните надбягвания. Сред участниците освен наши сънародници имаше и пилоти от Турция, Румъния, Сърбия, Полша, Унгария и Италия. Христо Геров пък отново бе със своя навигатор – варненецът Марин Костадинов. Както писахме и преди, двамата се състезават в клас N3, а автомобилът им “Рено Клио” е специално предоставен на младия пирдопски талант от известния български състезател и републикански шампион Радослав Козлеков.
Надпреварата за Ицо започнала отлично, след като в стартовата отсечка той дал първо време в класа си и оглавил временното класиране. Оттук нататък обаче започнала серия от премеждия, която за щастие не преобърнала победния ход на средногореца. По време на втория етап „Мухово” се появила повреда в т. нар. „разговорно”, представляващо звуковата свръзка между пилота и неговия навигатор. Впоследствие се оказало, че батерията на устройството се е изтощила, но смяната станала чак след края на отсечката. Така до края на първата дистанция Марин Костадинов показвал с пръсти на своя пилот какво го очаква на пътя, а Христо от своя страна карал максимално предпализливо. Това, естествено се отразило и на класирането му – пирдопчанинът финиширал девети в клас N3.
В следващия етап – “Магистралата”, младият пилот отново показал класа и пак бил първи. Оттук нататък до края на първия състезателен ден Ицо имал още четири отсечки, след които неизменно бил в топ 3 на финиширалите.
През втория ден проблемите продължили, като още в първия етап - „Царево”, отказали спирачките на управляваното от пирдопчанина „Рено Клио”. Това го принудило рязко да намали скоростта и да мисли повече за сигурността, намалявайки рисковете. Финиширането било истинско изпитание, но след леко завъртане автомобилът успял да спре. Тук Ицо дал второ време и почти окончателно предрешил изхода от надпреварата в своя клас. Всъщност няколко етапа преди края в клас N3 освен средногореца в борбата бил само още един екип – останалите седем вече били отпаднали след катастрофи или повреди.
„Победата е още по-впечатляваща имайки предвид класата на победените от мен пилоти” – това сподели Христо Геров след завръщането си от зимния курорт. Освен Костадин Тошев, който остана на второ място в клас N3, не по-малко любопитно е и генералното класиране. Там 23-годишният състезател се нареди 15-и от общо 52 екипа, а зад него са останали и немалко автомобили от горния клас N4 – където става въпрос за много по-мощни и бързи коли. Така призовото място отваря пътя на пирдопчанина към големите спонсори и му позволява да мечтае за покоряването на още по-високи автомобилни върхове.
Сред които несъмнено е и титлата от национални рали шампионат. В него Ицо към момента е на второ място във временното класиране и, макар и пълен дебютант, вече е сериозен претендент за шампионската купа този сезон. Всъщност броени седмици преди триумфа си във Боровец, наследникът на 11-кратния републикански шампион Илия Геров финишира втори в своя клас на рали “Хеброс” във Пловдив, както и пети в генералното класиране. Сега от пирдопския щаб се готвят за рали „Шумен”, което ще бъде в началото на август, а амбициите вече са само и единствено за победа в него.
Що се отнася до генералното класиране на рали „България”, то бе успешно не само за Средногорието, но и за страната ни като цяло. За трети път в неговата история то бе спечелено от българин – след Илия Чубриков през 1971 г. и Димитър Илиев през 2007 г., този път шампион стана екипажът Крум Дончев и Стойко Вълчев с Пежо 207 S2000. Тазгодишното състезание бе и предварителен тест за организаторите, който трябваше да послужи пред ФИА за да покаже до каква степен ралито отговаря на претенциите за кандидатурата на България по приемането на кръг от Световния рали шампионат (WRC) от 2010 г.
39-ото издание на най-голямото българско автомобилно състезание се проведе между 11 и 13 юли, като общо 52 екипажа взеха участие в скоростните надбягвания. Сред участниците освен наши сънародници имаше и пилоти от Турция, Румъния, Сърбия, Полша, Унгария и Италия. Христо Геров пък отново бе със своя навигатор – варненецът Марин Костадинов. Както писахме и преди, двамата се състезават в клас N3, а автомобилът им “Рено Клио” е специално предоставен на младия пирдопски талант от известния български състезател и републикански шампион Радослав Козлеков.
Надпреварата за Ицо започнала отлично, след като в стартовата отсечка той дал първо време в класа си и оглавил временното класиране. Оттук нататък обаче започнала серия от премеждия, която за щастие не преобърнала победния ход на средногореца. По време на втория етап „Мухово” се появила повреда в т. нар. „разговорно”, представляващо звуковата свръзка между пилота и неговия навигатор. Впоследствие се оказало, че батерията на устройството се е изтощила, но смяната станала чак след края на отсечката. Така до края на първата дистанция Марин Костадинов показвал с пръсти на своя пилот какво го очаква на пътя, а Христо от своя страна карал максимално предпализливо. Това, естествено се отразило и на класирането му – пирдопчанинът финиширал девети в клас N3.
В следващия етап – “Магистралата”, младият пилот отново показал класа и пак бил първи. Оттук нататък до края на първия състезателен ден Ицо имал още четири отсечки, след които неизменно бил в топ 3 на финиширалите.
През втория ден проблемите продължили, като още в първия етап - „Царево”, отказали спирачките на управляваното от пирдопчанина „Рено Клио”. Това го принудило рязко да намали скоростта и да мисли повече за сигурността, намалявайки рисковете. Финиширането било истинско изпитание, но след леко завъртане автомобилът успял да спре. Тук Ицо дал второ време и почти окончателно предрешил изхода от надпреварата в своя клас. Всъщност няколко етапа преди края в клас N3 освен средногореца в борбата бил само още един екип – останалите седем вече били отпаднали след катастрофи или повреди.
Преднината на местния пилот пък била повече от осем минути, затова двамата с Марин Костадинов довършили оставащите отсечки спокойно и напълно заслужено се наредили първи в класирането. Интересното е, че при една от тези отсечки се появил проблем и в скоростната кутия на „Рено”-то, като до отстраняването му от механиците то можело да се движи само на четвърта скорост.
„Победата е още по-впечатляваща имайки предвид класата на победените от мен пилоти” – това сподели Христо Геров след завръщането си от зимния курорт. Освен Костадин Тошев, който остана на второ място в клас N3, не по-малко любопитно е и генералното класиране. Там 23-годишният състезател се нареди 15-и от общо 52 екипа, а зад него са останали и немалко автомобили от горния клас N4 – където става въпрос за много по-мощни и бързи коли. Така призовото място отваря пътя на пирдопчанина към големите спонсори и му позволява да мечтае за покоряването на още по-високи автомобилни върхове.
Сред които несъмнено е и титлата от национални рали шампионат. В него Ицо към момента е на второ място във временното класиране и, макар и пълен дебютант, вече е сериозен претендент за шампионската купа този сезон. Всъщност броени седмици преди триумфа си във Боровец, наследникът на 11-кратния републикански шампион Илия Геров финишира втори в своя клас на рали “Хеброс” във Пловдив, както и пети в генералното класиране. Сега от пирдопския щаб се готвят за рали „Шумен”, което ще бъде в началото на август, а амбициите вече са само и единствено за победа в него.
Що се отнася до генералното класиране на рали „България”, то бе успешно не само за Средногорието, но и за страната ни като цяло. За трети път в неговата история то бе спечелено от българин – след Илия Чубриков през 1971 г. и Димитър Илиев през 2007 г., този път шампион стана екипажът Крум Дончев и Стойко Вълчев с Пежо 207 S2000. Тазгодишното състезание бе и предварителен тест за организаторите, който трябваше да послужи пред ФИА за да покаже до каква степен ралито отговаря на претенциите за кандидатурата на България по приемането на кръг от Световния рали шампионат (WRC) от 2010 г.
2 коментара:
Spored men tova e 4ovek, koito teparva 6te ni smaiva vse pove4e sas svoite postijeniq.
Samo bix kazalala prodaljavai v sa6tiq dux.
Публикуване на коментар